TELTHÁZ!
objektív/szubjektív: Kudász Gábor Arion, fotográfus rendhagyó tárlatvezetése kép
objektív/szubjektív: Kudász Gábor Arion, fotográfus rendhagyó tárlatvezetése kép

objektív/szubjektív: Kudász Gábor Arion, fotográfus rendhagyó tárlatvezetése

Kudász Gábor Arion, fotográfus rendhagyó tárlatvezetése a mélység/élesség című kiállítás Arcok c. tematikus blokkjában.

Időpont: 2024. február 8. 18:00

Jegyárak: Teljes ár: 5800 Ft; Kedvezményes ár: 2900 Ft. A megvásárolt jegy tartalmazza a belépőjegyet és a programon való részvételt egyaránt!

Ansel Adams szerint a jó kép, tudni, hogy hova kell állni. Állítólag Arnold Newman modta, hogy egy jó portré nagyrészt bútortologatás. André Kertész utólag könyörtelenül megvágta képeit a kompozíció érdekében. Nadar azt állította, hogy csak arról tud jó képet készíteni, akit igazán ismer. Che Guevara ikonikussá lett portréját a véletlennek köszönhetően egy eseményen kapta el Alberto Korda. Annie Leibovitz az alanyaival kötött tizenöt perces barátságokról beszél, míg számos fotográfus ragaszkodik hozzá, hogy a másokról készített portréi inkább tekintendők tükröknek, önarcképeknek. Gink Károly emléke az általa fényképezett hírességek révén maradt életben, régen élt hírességeket névtelen fotósok képeivel azonosítunk, de vannak kiváló portrék, amiken rá sem lehet ismerni modelljükre. Egyszóval a jó portréfotóra nem adható recept. Egymásnak ellentmondó elveket és módszereket vetünk be abban a reményben, hogy a lényeg akár belőlünk, akár a másikból épségben átjusson az idő mindent porrá őrlő malmain.

Időpont: 2024. február 8. 18:00

Jegyárak: Teljes ár: 5800 Ft; Kedvezményes ár: 2900 Ft. A megvásárolt jegy tartalmazza a kiállításbelépőt és a programon való részvételt!

DÍJTALAN BELÉPŐ CSAK LÁTOGATÁSKOR A HELYSZÍNEN IGÉNYELHETŐ A JOGOSULTSÁG IGAZOLÁSÁVAL.A programon való részvételhez a díjtalan belépő mellé programjegy váltása kötelező, amely ára 2000 Ft, amely a helyszínen váltható. 

Kudász Gábor Arion a Magyar Iparművészeti Egyetemen (a MOME elődjén) tanult fotográfiát, majd 2003-ban tanári állást kapott itt. „Emberi lépték – a téglától a technológiai korszak horizontjáig” című doktori disszertációját 2016-ban védte meg. 2013 óta tanít a fotográfia mesterképzésben, 2017 óta pedig a Doktori Iskolában.
Arion fotográfiai munkái megrendezett és fiktív elemeket építenek be hosszú távú dokumentarista projektekbe. Határozottan hisz abban, hogy a művészek a társadalom lelkiismereteként működnek, ezért a fotósok azon szándéka, hogy feltárják az igazságot, igazolja a képi manipulációt, amely a képeken keresztül történő mélyebb elköteleződéshez szükséges. Művészi pályája kezdetén, 2000-ben Ariont a természeti és épített környezettel való emberi kölcsönhatás érdekelte. Városfejlesztéssel, környezetvédelmi kérdésekkel és turizmussal foglalkozó tájközpontú projekteket dolgozott ki, mígnem 2010-ben egy családi tragédia hatására művészi útja radikálisan eltolódott a privát történetek és az emlékezet működése felé, és ennek következtében újragondolta a fényképhez mint dokumentumhoz való hozzáállását. Jelenleg a felelősség és az ambíció kölcsönhatása áll munkáinak középpontjában.
Eredményeit számos díjjal és ösztöndíjjal ismerték el, többek között 2013-ban a Magyar Köztársaság Balogh Rudolf-díjával, 2015-ben Robert Capa-nagydíjjal, 2018-ban a Magyar Művészeti Akadémia ösztöndíjával, 2021-ben pedig a Saari Rezidencia díjával. Arion művei nemzetközi kiállításokon láthatók és limitált példányszámú művészkönyveket is kiad.

objektív/szubjektív programsorozat